Reparatieverzoek

Elk huis heeft onderhoud nodig, maar een storing in of om uw woning is vervelend. Wij helpen graag om de storing op te lossen. Een reparatieverzoek dient u eenvoudig bij ons in.
Lees in het Onderhouds-ABC wie verantwoordelijk is voor het onderhoud, de reparatie of vervanging. Kiest u voor zekerheid? Word lid van het service- en glasfonds om u te verzekeren tegen kleine ongemakken.

Reparatieverzoek indienen

Let op: CV-storingen, MV-storingen, rioolverstoppingen en noodgevallen (bijvoorbeeld een gaslek) meldt u door te bellen naar 0571 27 79 79.

Service- en glasfonds

Bij het huren van een huis komen sommige onderhoudswerkzaamheden voor uw rekening. Dit is door de overheid bepaald. Bent u lid van het glas- en servicefonds? Dan neemt IJsseldal Wonen enkele onderhoudswerkzaamheden van u over. Voor de meeste huurders geldt dat ze bij het tekenen van het huurcontract automatisch lid zijn van beide fondsen. Bent u nog geen lid? Dan kunt u ons bellen om alsnog lid te worden. U betaalt een eenmalig inschrijfgeld en vervolgens betaalt u het maandelijks lidmaatschap.

Tochtstrips

Wist u dat...

...het aanbrengen en onderhouden van tochtwerende voorzieningen, voor zover de kosten gering zijn, voor rekening komt voor de huurder? Alleen tochtprofielen die bij de woning horen, worden door IJsseldal Wonen onderhouden. Meer informatie over wie verantwoordelijk is voor welk soort onderhoud vindt u in ons Onderhouds-ABC.

Onderhouds-ABC

Het onderhouds-ABC geeft u een compleet overzicht van wie verantwoordelijk is voor de verschillende werkzaamheden. Bekijk hieronder het Onderhouds-ABC:

Meeste gestelde vragen

Als een groep uitvalt, dan kan dit verschillende oorzaken hebben:

de groep is te zwaar belast doordat teveel apparatuur op de groep is aangesloten;

  • kortsluiting door verkeerde of foutieve aansluiting van lampen of apparatuur;
  • kortsluiting in de apparatuur zelf;
  • kortsluiting in de installatie.

Wat moet u doen als de stroom uitvalt?

  1. Schakel alle groepsschakelaars uit.
  2. Schakel de aardlekschakelaar weer in.
  3. Schakel de groepsschakelaars stuk voor stuk weer in, totdat de aardlekschakelaar weer uitvalt. Op die manier kunt u erachter komen waar de storing zit. Door binnen deze groep de stekkers van alle toestellen uit het stopcontact te trekken, valt na te gaan of de storing in de huisinstallatie of in een van de toestellen zit.
  4. Als u het defecte toestel heeft uitgezet, kunt u de aardlekschakelaar en de groepsschakelaar weer inschakelen.

Als bovenstaande niets uithaalt, dan zit er wellicht in de installatie zelf een storing. Neem dan contact op het IJsseldal Wonen. Blijkt dat de storing toch komt door een defect in uw eigen apparatuur of door eigen handelen, dan komen de kosten voor uw rekening.

Is een pad in voor- of achtertuin verzakt, dit is voor de huurder zelf, dit valt onder tuinonderhoud. Dit is voor uzelf om aan te pakken.

 

Onderhoud van gemeenschappelijke paden op grond van IJsseldal Wonen, dat onderhoud is voor IJsseldal Wonen.

Huurders in gemeente Lochem kunnen contact opnemen met Eefting via telefoonnummer 0575 - 492 958.

Voor de gemeente Voorst kunt u contact opnemen met van der Sluis via telefoonnummer 038 – 204 99 33 Optie 1.