Onderhoud

IJsseldal Wonen voert regelmatig onderhoud uit aan uw woning. Denk dan aan werkzaamheden zoals, buitenschilderwerk, controle hang- en sluitwerk en vervanging van dakbedekking op platte daken. In de kalender ziet u wanneer we in uw woning of complex aan de slag gaan. Voor het vervangen van uw sanitair of keuken gelden andere richtlijnen.

Kalender planmatig onderhoud

Bij planmatig onderhoud gaat het om groot onderhoud aan de buitenkant van uw woning zoals het schilderen van kozijnen of het vervangen van het dak. Maar ook het planmatig (dus in grotere aantallen) vervangen van badkamers, keukens en toiletten. Planmatig onderhoud doen we altijd bij meerdere woningen tegelijk, meestal per straat of woonblok. Uiteraard ontvangt u altijd bericht wanneer wij bij u aan de slag gaan. De kosten voor dit onderhoud zijn voor ons. Voorafgaand aan het werk ontvangt u van ons schriftelijk bericht over de startdatum en het uitvoerend bedrijf.

Sinds een aantal jaren vervangen wij cv-ketels als die aan vervanging toe zijn door duurzame zogenaamde doorstroomtoestellen. Hierbij wordt het water pas verwarmt op het moment dat er vraag naar is. Er wordt geen energie verspilt voor het warm houden van water.

Benieuwd wanneer uw woning of complex aan de beurt is? Bekijk dan de planmatig onderhoud kalender. Daarin ziet u ook welke werkzaamheden we uit gaan voeren:

Vervangen badkamer, toilet en keuken

IJsseldal Wonen heeft richtlijnen voor het vervangen van uw badkamer, toilet en keuken. Uw keuken, badkamer of toilet vervangen wij na een aantal jaren. Hiervoor staan vaste termijnen. Uw keuken vervangen wij na 21 jaar, uw badkamer en toilet na 35 jaar. U hoeft dit niet zelf in de gaten te houden. Dat doen wij voor u. Als uw woning aan de beurt is, ontvangt u automatisch bericht van ons.

Wilt u overstappen op elektrisch koken, dan hoeft u niet op het geplande onderhoud te wachten. IJsseldal Wonen doet alle aanpassingen ter voorbereiding van elektrisch koken. Dit houdt concreet in dat uw meterkast geschikt wordt gemaakt en dat er een elektrische aansluiting in de keuken wordt gerealiseerd. De gaskraan in de keuken wordt afgedopt. Omdat wij duurzaamheid stimuleren, hoeft u hier niet voor te betalen. Ook niet tegen huurprijsverhoging. Neem hiervoor contact op met ons Klant Contact Centrum, 0571-27 79 79.

Asbest verwijderen

Al onze woningen hebben een asbestkaart in de meterkast hangen. Daar staat op of we asbest hebben gevonden in uw woning of in een vergelijkbare woning. IJsseldal Wonen komt in de komende vijf jaar - zo veel mogelijk in combinatie met onderhoud of isoleren - bij u langs, om het asbest te verwijderen. Dat laten wij u op tijd weten. Het is tot die tijd belangrijk dat u het asbest niet beschadigt tijdens bijvoorbeeld het klussen. Door de asbestkaart weten u en andere mensen die gaan klussen in uw woning, waar asbest aanwezig is. Wel zo veilig!

Heeft u geen asbestkaart in uw meterkast hangen? Laat het ons dan weten. U vindt ons telefoonnummer en e-mailadres onder aan deze pagina.