Reparatieverzoek

Elk huis heeft onderhoud nodig, maar een storing in of om uw woning is vervelend. Wij helpen graag om de storing op te lossen. Een reparatieverzoek dient u eenvoudig bij ons in. Lees in het Onderhouds-ABC wie verantwoordelijk is voor het onderhoud, de reparatie of vervanging. Kiest u voor zekerheid? Word lid van het service- en glasfonds om u te verzekeren tegen kleine ongemakken.

Reparatieverzoek indienen

Dien eenvoudig uw reparatieverzoek in via het klantportaal.

Let op: CV-storingen, MV-storingen, rioolverstoppingen en noodgevallen (bijvoorbeeld een gaslek) meldt u door te bellen naar (0571) 27 79 79.

Service- en glasfonds

Bij het huren van een huis komen sommige onderhoudswerkzaamheden voor uw rekening. Dit is door de overheid bepaald. Wordt u lid van het glas- en servicefonds? Dan neemt IJsseldal Wonen enkele onderhoudswerkzaamheden van u over. Lees er alles over in onderstaande folder:

Tochtstrips

Wist u dat...

...het aanbrengen en onderhouden van tochtwerende voorzieningen, voor zover de kosten gering zijn, voor rekening komt voor de huurder? Alleen tochtprofielen die bij de woning horen, worden door IJsseldal Wonen onderhouden. Meer informatie over wie verantwoordelijk is voor welk soort onderhoud vindt u op de website van de Rijksoverheid en in ons Onderhouds-ABC.

Onderhouds-ABC

Het onderhouds-ABC geeft u een compleet overzicht van wie verantwoordelijk is voor de verschillende werkzaamheden. Download hieronder het Onderhouds-ABC:

Veelgestelde vragen

Een reparatieverzoek kunt u digitaal indienen van het klantportaal. U kunt ook bellen naar (0571) 27 79 79 om uw verzoek in te dienen.

Heeft u een reparatieverzoek dat snel opgelost moet worden zoals een kapotte gasleiding of lekkage aan het dak? Neem dan direct contact met ons op via (0571) 27 79 79.

Woont u in de gemeente Voorst en heeft u storingen aan uw cv-installatie buiten kantoortijden? Bel dan met (0900) 344 65 55. Woont u in de gemeente Lochem en heeft u storingen aan uw cv-installatie buiten kantoortijden? Bel dan met (0571) 27 79 79.

Voor spoedeisende reparaties die niet kunnen wachten tot de volgende werkdag, kunt u onze storingsdienst bellen via (0571) 27 79 79.

Hebt u een CV-storing, MV-storing (mechanische ventilatie) of rioolverstopping? Neem dan telefonisch contact met ons op via (0571) 27 79 79. Dan wordt u direct doorverbonden met het juiste bedrijf.

Wij hebben geen reservesleutels van onze woningen. U kunt bellen naar IJsseldal Wonen en wij sturen een vakman die uw woning opent. Wij hanteren standaardprijzen. Deze kosten zijn € 121,- tijdens onze openingstijden en € 181,50 buiten onze openingstijden. Een ruit beschadigd om uw woning binnen te komen? Dan worden de kosten aan u doorberekend.

Een aantal onderhoudswerkzaamheden moet u zelf uitvoeren. Maar in het geval van het ontstoppen van de riolering of bijvoorbeeld het repareren van een stopcontact, kan dat best lastig zijn. Wij willen u dit onderhoud graag uit handen nemen. Daarom hebben we het service- en glasfonds opgericht. Lees hier meer over het glas- en servicefonds.

Kijk in het onderhouds-ABC voor een compleet overzicht van de werkzaamheden die IJsseldal Wonen uitvoert en welke onderhoudswerkzaamheden onder het service- en/of glasfonds vallen of voor u zijn. De onderhouds-ABC folder kunt u hier downloaden.