Reparatieverzoek

Elk huis heeft onderhoud nodig, maar een storing in of om uw woning is vervelend. Wij helpen graag om de storing op te lossen. Een reparatieverzoek dient u eenvoudig bij ons in. Lees in het Onderhouds-ABC wie verantwoordelijk is voor het onderhoud, de reparatie of vervanging. Kiest u voor zekerheid? Word lid van het service- en glasfonds om u te verzekeren tegen kleine ongemakken.

Reparatieverzoek indienen

Dien eenvoudig uw reparatieverzoek in via het klantportaal.

Let op: CV-storingen, MV-storingen, rioolverstoppingen en noodgevallen (bijvoorbeeld een gaslek) meldt u door te bellen naar (0571) 27 79 79.

Service- en glasfonds

Bij het huren van een huis komen sommige onderhoudswerkzaamheden voor uw rekening. Dit is door de overheid bepaald. Wordt u lid van het glas- en servicefonds? Dan neemt IJsseldal Wonen enkele onderhoudswerkzaamheden van u over. Lees er alles over in onderstaande folder:

Tochtstrips

Wist u dat...

...het aanbrengen en onderhouden van tochtwerende voorzieningen, voor zover de kosten gering zijn, voor rekening komt voor de huurder? Alleen tochtprofielen die bij de woning horen, worden door IJsseldal Wonen onderhouden. Meer informatie over wie verantwoordelijk is voor welk soort onderhoud vindt u op de website van de Rijksoverheid en in ons Onderhouds-ABC.

Onderhouds-ABC

Het onderhouds-ABC geeft u een compleet overzicht van wie verantwoordelijk is voor de verschillende werkzaamheden. Download hieronder het Onderhouds-ABC:

Veelgestelde vragen

U kunt een reparatieverzoek doorgeven via Mijn IJsseldal Wonen. Voor de meeste reparaties kunt u online direct een afspraak inplannen. U hebt geen inloggegevens nodig, uw postcode en huisnummer zijn voldoende. U kunt een reparatieverzoek natuurlijk ook telefonisch doorgeven via (0571) 27 79 79.

Hebt u een spoedeisend reparatieverzoek, zoals een kapotte gasleiding, buitensluiting of ernstige waterlekkage? Neem dan telefonisch contact met ons op via (0571) 27 79 79. Onze storingsdienst is bij noodgevallen 24 uur per dag bereikbaar.

Woont u in de gemeente Voorst? Bel Van der Sluis via (0900) 344 65 55.

Woont u in de gemeente Lochem? Bel Installatiebedrijf Eefting via (0575) 492 958.

Controleer eerst of de hoofdkraan helemaal is opengedraaid. Is de hoofdkraan open? Dan is het mogelijk dat Vitens met werkzaamheden bezig is in de buurt. Controleer op https://waterstoring.nl/ of er een storing bij u in de buurt bekend is of neem telefonisch contact op met Vitens via (0800) 0359 (24 uur per dag bereikbaar).

Neem bij rioolverstopping telefonisch contact met ons op via (0571) 27 79 79 en kies voor de optie "Rioolverstopping". U wordt dan direct doorverbonden met Van der Velden. U kunt Van der Velden ook rechtstreeks bellen via (026) 321 53 16 of uw rioolverstopping doorgeven via dit formulier.

Wij hebben geen reservesleutels van onze woningen. Als u telefonisch contact met ons opneemt via (0571) 27 79 79, geven wij een timmerman opdracht om uw woning te openen. De wachttijd bedraagt meestal maximaal een uur. Let op, bij buitensluiting worden kosten in rekening gebracht. Wij hanteren hiervoor standaardprijzen. De kosten bedragen € 121,- tijdens onze openingstijden en € 181,50 buiten onze openingstijden. Hebt u een ruit beschadigd om uw woning binnen te komen? Dan valt dit niet onder het glasfonds. Alle kosten van het glasherstel worden dan aan u doorberekend.

Een aantal onderhoudswerkzaamheden moet u zelf uitvoeren. In sommige gevallen kan dit best lastig zijn. Wij nemen u dit graag uit handen. Daarom hebben we het service- en glasfonds opgericht.

Dit vindt u in ons Onderhouds-ABC. Meer informatie over wie verantwoordelijk is voor welk soort onderhoud vindt u op de website van de Rijksoverheid.