Klachten

Heeft u een klacht over onze dienstverlening? Het kan gebeuren dat u niet tevreden bent over onze dienstverlening. Dat vinden wij heel vervelend! Wij zetten onder elkaar wat u dan kunt doen.

Geef uw klacht aan ons door

Breng ons op de hoogte van uw klacht. Vaak komen wij er dan samen wel uit. U kunt uw klacht via het klantportaal indienen.

Klachtenprocedure

Wij nemen binnen twee werkdagen na ontvangst van de klacht contact met u op. Dan bespreken we wat we met de klacht doen. Het proces gaat zo:

  1. U krijgt een vast contactpersoon bij IJsseldal Wonen die uw klacht in behandeling neemt. Zo heeft u altijd hetzelfde aanspreekpunt
  2. Wij streven ernaar om uw klacht binnen 10 werkdagen naar tevredenheid op te lossen
  3. Is er na 10 werkdagen nog geen passende oplossing? Dan wordt de klacht doorgezet naar onze teamleider Wonen
  4. Onze teamleider Wonen streeft ernaar uw klacht binnen 5 werkdagen op te lossen

Tijdens dit proces houden wij u op de hoogte van de voortgang. Dat is wel zo prettig!

Wat als we er samen niet uitkomen?

Het kan gebeuren dat we er samen niet uitkomen. Dat is heel vervelend. Dien in dat geval uw klacht in bij de onafhankelijke Klachtencommissie Woningcorporaties Stedendriehoek (KLAC). Meld uw klacht via het KLAC klachtenformulier. Het KLAC neemt uw klacht dan in behandeling.

Meer informatie

Neem voor meer informatie contact met ons op.

Veelgestelde vragen

Heeft u een klacht over de jaarlijkse huurverhoging of de woningwaardering? Dan kunt u terecht bij de Huurcommissie. Zij beoordelen of wij de regels rond huur en verhuur op de juiste manier hanteren. Kijk voor meer informatie op www.huurcommissie.nl of bel met (0800) 48 87 243.

Huurdersbelangenvereniging (HBV) IJsseldal behartigt de belangen van alle huurders van IJsseldal Wonen in de gemeenten Lochem en Voorst. De belangrijkste activiteiten van het HBV-bestuur zijn:

  • De woningstichting IJsseldal Wonen gevraagd en ongevraagd adviseren over hun beleid, de samenwerking met de Gemeente, huurprijzen, renovatie etc.
  • Het behandelen van vragen en problemen van huurders.
  • Een goede samenwerking opbouwen met IJsseldal Wonen.
  • Goede voorlichting geven aan huurders

Het bestuur van de Huurdersbelangenvereniging bestaat uit Reinier Hartgers, penningmeester, Riet Brugman, secretaris, Ap Peppelenbos, bestuurslid en Harry Verboom, voorzitter.

Wilt u meer weten over de Huurdersbelangenvereniging of heeft u een vraag? Neem contact op met de secretaris Riet Brugman, (0571) 84 16 93 of ga naar www.hbv-ijsseldal.nl.

In de regio Stedendriehoek werken 5 gemeenten samen als het gaat om het verdelen van huurwoningen. Dit zijn de gemeenten Apeldoorn, Brummen, Deventer, Voorst en Zutphen. De corporaties binnen deze gemeenten doen hun best om alles goed te laten verlopen. Toch kan er iets misgaan. Vindt u dat de regels niet goed zijn toegepast bij de verdeling van woonruimte of bij het behandelen van uw urgentieaanvraag? Dan kunt u een beroepschrift indienen. U kunt beroep indienen bij de Regionale Beroepscommissie Stedendriehoek. Meer informatie vindt u op de website van Woonkeus Stedendriehoek.